donderdag 26 juni 2014

Mijn eerste ' 'to - be - continued '' bericht :)

Al een aantal weken ben ik bezig met het maken van een tafeltent.

Ik kreeg de uitnodiging door van een vriendin en vond het een leuk idee.
(dezelfde vriendin als die van het jasje trouwens! - ze moest ook maar eens een blog beginnen! )

In eerste instantie dacht ik : oh leuk, en lekker makkelijk! 
Tot ik eraan begon... 

Het begint met een aantal 'ontwerpen' in je hoofd. Die breng je dan tot leven op een stuk papier.

Inspiratie genoeg op Pinterest, maar ik ben van mening dat je overal je eigen 'touch' aan moet geven.
Ik wilde dus een tafeltent die héél lang mee kan, die educatief is én leuk om mee te spelen. 

Aan ideetjes geen gebrek, maar ik moest keuzes maken, mijn tafel is namelijk niet oneindig lang :)

Voornaamste onderdelen zijn: 
  • de deur!
  • een raam
  • een auto (want dat is zowat het meest gehoorde woord hier, en omvat eigenlijk alles met wielen)
  • een kleur-sorteer-zijde
  • een appelboom
  • een Maya ( de bij, sinds Plopsaland z'n favoriete figuur)
  • een brievenbus
  • eventueel een vlaggenlijn, een zon en wat wolkjes.
We trokken samen naar De strik in Ledeberg , ik had ergens gelezen dat de vilt daar goedkoop was, en ja hoor, meters en meters vilt, allemaal aan 4€/m! we namen dus allerlei kleuren mee en deelden de prijs in twee. 
De stof van de tafeltent zelf komt van Artevelde stoffen in Gent.
In hun 'soldenverdiep' vond ik een leuk geel katoentje aan 2,5€/m.

Tijdens de eerste les mochten we onze ideetjes uittekenen.... Zaten we daar schoon te blinken met onze tekeningen die we alvast thuis hadden gemaakt :)
Strevers dat we zijn :) 
Dan maar allerlei stukken beginnen tekenen op patroonpapier, knippen uit stof en vilt, ... 

Ondertussen zijn we drie weken later en de tent is nog niet af! 
Wat ook de titel van mijn post verklaart...

Hieronder krijgt u al een klein voorsmaakje van '' the making of ''


Voor mijn kleurtjes / nummer bord maakte ik deze van 1 t.e.m. 9 
Een heus bandwerkje , zo bleek , na alle padjes te voorzien van twee velcro's en een cijfertje... Dit wordt ongetwijfeld het meest educatieve stukje !


 Tussen het stikken door werd ik geregeld geplaagd hier en daar :) 
Kleine mannetjes dienen ook te eten, en willen af en toe wel wat aandacht...
 

 

Al vond hij mijn kabel ook héél erg leuk :)
  
Nog zo een die smeekte om aandacht , de ''Flosh'' belandde geregeld op mijn 'naaivoet' en duwde gezellig mee, ook als mijn voet niet aanwezig was. Af en toe stikte mijn machine dus wild in het rond zonder dat ik iets hoefde te doen...  
Ik heb trouwens mijn eigen naaikamer, waar ik niet gestoord kan worden, maar als een mens alleen thuis is met de-nog-niet-zo-zelfstandige medebewoners moet je iets uitvinden hé :)




 Ik ben uiteraard wel al een stuk verder dan alleen deze kant , de kant met de deur en de appelboom is ook al af, de auto ligt geknipt, de brievenbus hangt erop, ....

Maar daar heb ik allemaal nog geen foto's van gemaakt.
Die komen later, als alles af is! Ik neem mezelf voor om minstens 1 dag in de week verder te werken tot ze af is! 

I'll keep you posted! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten