maandag 25 augustus 2014

Girly stuff


Al sinds ik aan het naaien gedaan ben vind ik het veel toffer om te naaien voor een meisje dan voor een jongen. 

Helaas werd hier tot nu toe enkel een klein mannetje gemaakt, en die mag ik absoluut niet in kleedjes steken natuurlijk... (al probeer ik het af en toe wel eens bij wijze van maat testen) 

Gelukkig is er nog mijn broer , die heeft een dochtertje , een prachtexemplaartje! 
Dus nu en dan leef ik mij eens uit met roze stofjes en frulletjes :) 
Ik had al een aantal kleedjes voor haar gemaakt, maar telkens was er iets mee... 

Te breed, te kort, te smal,... 
Nu zag ik laatst echt prachtige -jawel- keukenhanddoeken hangen in Ikea... 
Ik zag onmiddellijk een pracht van een jurkje! 

Ik nam het bestaande patroon van HIER 
En paste het overal wat aan. Smaller, langer, een andere halsuitsnijding, een rits in plaats van knopen, andere armuitsnijdingen, ... 
Het werd volledig verbouwd.
Op goed geluk knipte en stikte ik de stukjes in elkaar. 

Het resultaat werd nog afgewerkt met een roze boord in de midden.


Aangezien mijn broer nogal ver woont en ik er niet regelmatig genoeg geraak 'leende' ik de dochter van mijn goeie vriendin Nele.

Prachtig kind! Een kwetter zoals haar mama en op slag verliefd op het kleedje van keukenhanddoeken. 

Ze wilde voor mij poseren, en van mama mag ze zelfs op mijn blogje paraderen! 



Het lieve kind heeft meer schoenen dan ik, dus gelukkig wist haar mama meteen een bijpassend paartje te vinden :) 

Bij de pasbeurt zag ik meteen dat geen enkel ander kind zo mooi kon zijn in dit kleedje, dus ze mag het dragen naar believen :) 
De handdoeken kosten bijna niks en zijn perfect voor dit kleedje tot zo'n maat 104 denk ik :) 

Voor m'n metekindje volgt ongetwijfeld ook zo eentje :) 

Bedankt Nele dat je je dochter uit wilde lenen als model, en bedankt Lize dat je zo gewillig op de foto wilde!

Stof: Ikea - hier 
Patroon : zeer verbouwde versie van de À-lijn van de droomfabriek. 

1 opmerking: