vrijdag 1 augustus 2014

Party-dress


Sinds ik de naaimachine ontdekte vind ik het niet meer zo fijn om te gaan winkelen... Overal is er wel iets fout aan, of de afwerking is ronduit slecht...
Of ik vind het gewoon veel te duur voor wat het is. Aldus mijn zoektocht naar een leuk feestjurkje voor een trouw. 
Nadat ik de June Dress uit La maison Victor maakte in een simpel Ikea stofje was ik overtuigd. Dit ging mijn feestkleedje worden! 
Dit was versie 1, de testversie. Hier en daar een bijna onzichtbaar foutje, maar zeker draagbaar. 
Ik ging dus op zoek naar een mooi stofje voor het echte party-effect :) 
Zo kwam ik terecht in de afdeling met bruidsstoffen bij Stoffen van Leuven. 
Daar kocht ik mij een zijden stofje in een warm roze. ( gelukkig waren er solden ! Maar dan nog zou een zijden kleedje kopen veel duurder geworden zijn. ) 
Met een bang hartje knipte ik alle delen uit, en een dag of 3 later was mijn kleedje klaar :) 
Ik maakte nog een bloem met wat stofrestjes en een stofknoop. 

Ik kan niet wachten om hem de eerste keer te dragen! 

4 opmerkingen:

  1. waauw, echt een partydress! Mag je dat wassen? nee zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat was ook mijn eerste vraag in de stoffenwinkel :)
      Je mag ze spoelen in de badkuip en dan zonder uitwringen laten drogen. (mijn mama gaf me de tip om ze wel eens goed op te rollen in een handdoek om het meeste water eruit te krijgen, zo wring je niet)
      Droogkuis kan ook, maar raadden ze mij af.

      Verwijderen
  2. een zeer mooie versie !! sjiek !! je gaat stralen op dat feest !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straalze op het feest ;-) erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen